maanantai 19. maaliskuuta 2012

Lankakauppojen bongailua

Monihan harrastaa lintubongailua tai muuta. Minä olen viime aikoina harrastanut lankakauppabongailua. Itse asiassa kivaa puuhaa. Kun ollaan johonkin suuntaan Suomea menossa, tarkistan paikkakunnalle - tai matkalle- osuvat huomionarvoiset lankaliikkeet netistä. Osoite muistiin ja auton navigaattoriin, niin perille pääsee. Tällä kertaa lomamatkallamme ajelimme Oulun ohi. Pysähdyimme syömään, mutta myös pariin lankakauppaan. Ensimmäinen oli Ihalaiskan Pohjolan Lanka, josta ostin ylläolevat Regiat kirjoneuleeseen. Vähän paksumpaa Regiaa tällä erää.
Samassa liikkeessä oli tätä Lankamaailmasta löytämääni Superba Safaria, mutta eri värejä. Joten ohuita sukkia luvassa jossain vaiheessa.
Ja tapani mukaan olen vasta ostokseni tehtyä paljastanut, että Kardemumman talossa voi käydä katsomassa, mitä ostamistani langoista on tehty. Tässä vaiheessa jouduinkin pyörtämään takaisin ovelta. Ihalaiska haki minulle hyllystä myssylankoja. Oli kuulemma luvannut minulle pienen muistamisen. Nyt taisin minä olla se hämmästyneempi osapuoli. Minulta oli moinen lupaus mennyt aivan ohi. Olin kyllä luvannut käydä hänen liikkeessään tällä viikolla. Ihana yllätys! Kiitos vielä kerran.
Poikkesin myös Lumoavassa langassa. Olen heiltä netistä tilannut, mutta nyt kun olin niin lähellä, oli pakko pistäytyä bongaamassa sekin liike. Tämä Casvadeyarns lähti mukaani - ihanan pehmeää.
Ja kun neuloja lähtee reissuun, on vaikein etappi pakata neulekori mukaan. Mietin monta iltaa, mitä lankaa ottaisin mukaan. Niiden kaveriksi ostin vielä hieman lisää yksiväristä, ohutta sukkalankaa. Katsotaanpa, mitä tulee.

10 kommenttia:

  1. Olet taas osannut valita hyvännäköisiä lankoja. Ja varmasti pehmeitä. Tuo Superba Safaria lanka on kyllä todella herkullisen väristä. Aivan upeat sävyt =D
    Mukavaa jäädä odottamaan, mitä ihanuuksia taas saat valmiiksi. =D

    VastaaPoista
  2. Ihania lankoja olet löytänyt! Jäädään odottelemaan mitä näistä loihdit:)

    VastaaPoista
  3. Kauniita lankoja.. itselläkin ollut mielessä toi superba :P

    VastaaPoista
  4. Hihii, meidän perhekunta kaivaa aina joka paikkakunnan kirpparien osoitteet ja ohjelmoi ne navigaattoriin :-D. Oulussa käytiin hiihtolomalla, Lumoava Lanka jäi vain haaveeksi niin kuin muutkin lankakaupat. Kivoja lankoja olet hankkinut ja saanut.

    VastaaPoista
  5. Täälläkin kiirehditään uudella paikkakunnalla ensimmäiseksi lankakauppaan, niin, ja kirpparille. Sinä löysit kauniita lankoja, kiva nähdä mitä niistä tulee.

    VastaaPoista
  6. Lankakauppoja ja kirppareita kolutaan täälläkin. Vaikka netistä saakin tilattua vaikka mitä ja vaikka mistä, on lankojen hypistelyssä paikan päällä aivan oma viehätyksensä.

    VastaaPoista
  7. Samat puuhat minullakin, Joka paikasta etsin aina lankakaupat, se on ihan must meikäläisen matkailussa!

    VastaaPoista
  8. Ihanan väristä tuo safari -lanka!!!

    Minä en ole Pohjolan langassa vielä ehtinyt käymäänkään, vaikka sen lyhyen aikaa kun ko putiikki oli Menita, poikkesin siellä kolmesti. ;oDD

    VastaaPoista
  9. Eikös ollutkin ihana kauppa tuo Lumoava lanka? :) Mie käyn siellä aina kun Ouluun pistäydyn.

    VastaaPoista
  10. Kiva kun pistäydyit, tulehan toistekin...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. Se lämmittää kovasti Kardemumman sydäntä.