perjantai 16. maaliskuuta 2012

Körttirasat

Kaikkien tämän viikon iltakokouksien, joita on piisannut melko monelle illalle, lomassa olen saanut edes jotain valmista. Eilen illalla valmistui nämä lapaset. Malli on tuttu körttirasa, jolla olen tehnyt jo aiemminkin lapasia. Lanka on osoittautunut tänä talvena todella lämpimäksi lapaslangaksi - ja kestäväksi. Tiivistyy käytössä mukavaksi. Tuota kirjavaa minulla oli tasan tuon verran jäljellä, joten tulihan joku lankakerän loppu käytettyä pois varastosta. En ole muuten näitä lapasia käsitellyt millään lailla sen jälkeen, kun päättelin langanpäät. Suoraan siis puikoilta.

Malli: N:o 5, Jalasjärvi, "Körttirasat",
Eeva Haaviston Sata Kansanomaista Kuviokudinmallia -kirjasta.
Lanka: TeeTee Pallas, ruskea ja sinikirjava, 68 g.
Puikot: nro 2,5 Knit Pron koivut

Arvontaan palaan myöhemmin. Olen todella yllättynyt suuresta osanottajamäärästä ja järjestelenkin arvonnan kaikessa rauhassa. Pidän teitä vielä hieman jännityksessä. Kiitos kaikille osallistuneille.

18 kommenttia:

  1. Kivat vanttuut eli rasat taas olet tehnyt!
    Tuo Pallas on kyllä ihana lanka, myös sukissakin....
    Minulla on tuo sama kirja, painettu vuonna 1947:)
    Olen katsellut niitä malleja ja kuvioita, että ovat kivan näkäisiä ja varmaan suht helppoja toteuttaa. Yhtä asiaa olen miettinyt, mutta nyt ratkesi kuvistasi sekin pulma. Olen miettinyt, että onko se sama kuvio tarkoitus tehdä myös kämmenpuolelle. Näköjään tehdään ;)
    Aurinkoista viikonloppua sinulle ♥

    VastaaPoista
  2. Marja, olen miettinyt sitä samaa. Monessa mallissa onnistuu, mutta joskus vaihtelun vuoksi voi tehdä jotain yksinkertaisempaakin kämmenpuolelle. Noissa malleissa ei ole peukalokiilaa laisinkaan, mutta aika sopivat tulee ilmankin. Pallasta ilmeisesti ollaan muuttamassa, joten pitäisi tätä vanhaa, hyvää vissiin varastoida.

    VastaaPoista
  3. Kauniit lapaset. Mullakin on jemmassa Pallasta, mutta en ole siitä mitään vielä neulonut. Kiva kuulla, että se on kestävää.

    VastaaPoista
  4. Ruskea ja muut sävyt näyttävät vaihteeksi oikein mukavilta näissä.

    VastaaPoista
  5. Kauniit ovat nämäkin lapaset!

    VastaaPoista
  6. Ihanat lapaset. Ja niin siististi neulottu!
    Mukavaa viikonloppua :)

    VastaaPoista
  7. Oi kuinka kauniit lapaset :) Kauniit värit olet valinnut niihin .

    VastaaPoista
  8. Kauniit rasat. Tuollaiset omistin pienenä tyttönä, kun äiti ja täti omien lampaiden villoista neuloi kaikenlaista. Musta-harmaat oli mun rasat. Pallas on mukavaa neulottavaa.

    VastaaPoista
  9. Kauniit lapaset! Minä olen sinulla ja joillakin muutamilla ihaillut tuota kirjavan langan käyttöä kirjoneuleessa, pitäisi joskus kokeilla itsekin.

    Harmi, kun täällä ei voi enää tilata jatkokommentteja s-postina. Oletkohan itse säätänyt vai onko Bloggerin muutoksilla osuutta asiaan? On muutama muukin seuraama blogi, jossa on tapahtunut samanlainen muutos.

    VastaaPoista
  10. Ilmeisesti bloggeri on muuttanut jälleen jotain asetuksia.

    VastaaPoista
  11. Kylläpä on kauniit lapaset! Sävyt käyvät niin kauniisti toisiinsa.

    VastaaPoista
  12. Oikein kauniit ja lämpimän sävyiset lapaset! Ja ovat niin kaunista käsialaa. Mukavaa viikonloppua:)

    VastaaPoista
  13. Nämä on nätit...tykkään tosi paljon :)

    VastaaPoista
  14. Minunkin piti lainata kirjastosta ko. kirja, ja ehkä juuri nämä Körttirasat tikuttelen lahjaksi körttiystävälleni. Kirjan lintumallikin on ihana. Ja kiitos lankavinkistä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. Se lämmittää kovasti Kardemumman sydäntä.