sunnuntai 31. heinäkuuta 2011

Jospa sittenkin kokeilisin

Suuret kiitokset kaikille edellisen kirjoituksen kommentoijille. Kyhäilyäni näyttää seuranneen usea. Luulin jo jatkuvan sukkakutomisen kadottavan kaikki blogistani. Mutta toisin taitaa käyneen. Olen iloisesti yllättynyt niin monista onnitteluista. KIITOS.

Eilen kävin ystävän kanssa pienellä retkellä. Tapion kauppa Päntäneellä ilmoitti naamakirjassa pitävänsä siivouspäivää ja oli laittanut lankoja alennukseen. Päätimme retkestä edellisen iltana ja aamulla suuntasimme oikopolkuja pitkin Päntäneelle. Kudoinkin tuota viimeistä kyhäilysukkaa matkalla ja sain sen valmiiksi paluumatkan alkupuolella.

Kaupassa piti ensin tutustua kaikkiin lankoihin ja kiertää kaikki lankahyllyt ennen kuin pääsi ostamaan. Aikaahan siellä meni, mutta kärryihin kertyi melkoinen määrä lankoja. Minulla pääasiassa kirjoneuleisiin sopivia. Jotenkin sukkalangat eivät houkutelleet juuri sillä hetkellä. Jokunen huivilankakin pääsi mukaan. Kassalla sitten totesimme Fabelin hinnan muodostuvan niin alhaiseksi, että pienen tuumaustauon jälkeen teekupin äärellä palasimme vielä sille hyllylle. Tällä toisella kierroksella tulikin sitten sukkalankaa ja hieman alpakkaa.

Kuvassa oleva tiskirätti on ensimmäinen kokeiluni sillä saralla. Olen ehkä ilmeisen epäluuloisesti suhtautunut näihin kudottuihin tiskirätteihin, mutta nyt päätin kokeilla sellaista. Bambulangat olivat tarjouksessa ja ostin nuo kolme kerää ihan näitä rättejä varten. Ensimmäinen on tehty ja on jo käytössä.

10 kommenttia:

  1. Olet todella ahkeraa neuloja. Seurailen aikaansaannoksiasi, olen itse vielä alkumetereillä neulomisessa että saan kannustusta teiltä muilta ahkeraliisoilta. :)

    VastaaPoista
  2. Mahtava sukkasaaliis, hienot värit.
    Pienellä nihkeydellä neulottuihin tiskirätteihin minäkin olen suhtautunut. Vielä on jäänyt kokeilematta.

    VastaaPoista
  3. Minullakin oli vähän sama fiilis tiskirätteihin mutta nyt kun olen niitä neulonut jo usempia olen tyytyväinen ja melkein joka kerta kun laitan pyykkiä narulle siellä on pari. Tuntuu,että ne pesuissa vaan paranevat. Silti minusta neulotut on ehdottomasti parempia kuin virkatut, ne on liian paksuja ja kuivuu hitaasti.

    VastaaPoista
  4. Neulomisen kannalle minäkin näissä kallistuin. virkatun kuvittelen paksuksi. No, ensimmäistä on käytetty ja vuorokauden kokemuksella melko hyväkin vaikutelma on syntynyt. Ehkä en osaa vielä tarpeeksi kuivaksi pyyhkiä sillä, mutta harjoitellaan.

    VastaaPoista
  5. Neulotut rätit on ihan huippujuttu. Oon tehnyt niitä monta ja sukumme ainoa pienen lapsen perhekin tykkää niistä, kun eipä sitten kulu tuota talouspaperia niin tuhottoman paljon.
    Mielenkiinnolla on myös seurannut sun sukkaprojektia (pari lankavinkkiäkin tarttui mukaan).

    VastaaPoista
  6. Olen vaan virkannut tiskirättejä en neulonut. Pitäisikö kokeilla neuloa ja tuumia sitten eroa:D

    VastaaPoista
  7. Tiskirätti on minullekin vielä kokeilematon käsityö.
    Kun sopivaa lankaa osuu kohdalle, niin sitten minä ssen teen. Näin olen itselleni sopinut.
    Jään mielenkiinnolla odottamaan millaisen kirjoneuleen teet uusista langoistasi.

    VastaaPoista
  8. Käytin muutaman vuoden sellaista mikrokuitukangas rättiä. Kestävä oli mutta vahän vaateliaampi huollettava kuin tavallinen shifonet. Täytyypä kokeilla näitä bamburätteja pikimiten.

    VastaaPoista
  9. Onnittelut uudesta aluevaltauksesta! ;D
    Minulla on sekä kudottuja että virkattuja tiskirättejä ja molemmat ovat osoittautuneet hyviksi, eroa en huomaa. Ovat olleet ainoina käytössä kai jo pari vuotta enkä ainakaan nyt tunne mitään halua palata entisiin ostorätteihin. Mielestäni kokeilemistani paras materiaali on ollut pellava. Siitä tehdyt rätit ovat jotenkin napakampia ja niillä pyyhkii paremmin. ;)

    VastaaPoista
  10. Tervetuloa tiskirättien maailmaan! Mie oon niin tykästynyt niihin, etten enää muuta käytäkään :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. Se lämmittää kovasti Kardemumman sydäntä.